: :  M E N U  : :

 

 : :  A N K E T A  : :

 



 

:: KONCEPCIA :: koncepcia školy ::

 

   Predškolské vzdelávanie predstavuje počiatočný stupeň verejného vzdelávania organizovaného a riadeného požiadavkami a pokynmi MŠSR. Súčasná vzdelávacia politika v SR vychádza z presvedčenia, že sa človek musí vzdelávať po celý život a že by mal mať záujem na svojom vzdelávaní, učení i poznaní, ktoré mu umožňuje dokonalejšiu a bohatšiu interakciu so svetom. Za dôležitý prvopočiatok tohto procesu je považované predškolské vzdelávanie.

   Koncepcia predškolského vzdelávania v našej materskej škole je založená na takých zásadách, ako i ostatné odbory a úrovne a riadi sa nasledujúcimi cieľmi: orientuje sa na to, aby si dieťa od útleho veku osvojovalo základy kľúčových kompetencií a získavalo tak predpoklady pre celoživotné vzdelávanie.

 

   Vzdelávací program s názvom „Hráme sa a spoznávame svet“ je spracovaný v súlade s Programom výchovy a vzdelávania pre deti v materských školách. ŠVP je otvoreným dokumentom umožňujúcim ďalší rozvoj školy a skvalitnenie vzdelávania. Zámery školy obsahujú všetko, čo je pre život človeka najcennejšie – darom rozdávať, láskať, zahrievať teplom citov a lásky ku všetkému okolo nás.

   Vzdelávací program  konkrétne špecifikuje filozofiu a ciele školy, podmienky, metódy a formy výchovy a vzdelávania, vzdelávanie detí so špeciálnymi potrebami (deti s poruchami reči, deti nadané), spoluprácu s rodičmi, personálne  a pedagogické zaistenie a podmienky pre riadenie materskej školy. Jeho súčasťou je pedagogická evalvácia a spôsob vyhodnocovania.

   Vzdelávací program umožňuje pedagógom v jednotlivých triedach pracovať samostatne, tvorivo, s uskutočňovaním svojich nápadov a s uplatnením svojej odbornej spôsobilosti.

   Vzdelávací program je určený nie len pedagogickým zamestnancom, ale i rodičom, deťom a ostatným zamestnancom MŠ,  tiež partnerom MŠ.

 

Hlavné  ciele  rozvoja  školy:

1. Skvalitnenie a modernizácia vzdelávania – súčasná vzdelávacia politika v SR vychádza z presvedčenia, že sa človek musí vzdelávať po celý život a že by mal mať záujem na svojom vzdelávaní, učení i poznaní, ktoré mu umožňuje dokonalejšiu a bohatšiu interakciu so svetom. Za dôležitý predpoklad tohto procesu je považované predškolské vzdelávanie a ako také dnes nachádza významnou podporu verejnosti.

2. Všetky činnosti orientujeme k tomu, aby si dieťa od útleho veku osvojovalo základy kľúčových kompetencií a získalo tak predpoklady pre celoživotné vzdelávanie.

 

Ciele, ktoré si stanovila škola v ŠVP:

•   Obohacovať detské poznanie prostredníctvom zážitkov, vzbudzovať túžbu po poznaní

•   Rozvíjať sociálnu interakciu, empatiu, nadväzovať neagresívne vzťahy

•   Zabezpečiť deťom citovú pohodu a istotu

•   Zlepšovať estetiku prostredia

•   Skvalitňovať prácu s talentovanými deťmi

•   Špeciálna starostlivosť o deti s vadami reči

•   Vnímanie a rešpektovanie multikultúrnej spoločnosti

 

Zameriavame sa na:

1)  dieťa - stojí v centre záujmu všetkých zúčastnených, venujeme pozornosť tomu, čo prežíva, cíti, čo sa učí, na  uplatňovanie jeho názorov,  nápadov, pripomienok, na jeho aktivitu.

2)  rozvíjanie emocionálnej inteligencie dieťaťa

2)  vytváranie zdravého životného štýlu

3)  vytváranie ekologických postojov

4)  vytváranie základov pre prácu s informáciami

5)  výtvarné a dramatické  činnosti

6)  logopedickú prevenciu , špeciálnu starostlivosť o deti s vadami reči

 

Formy  vzdelávania

     Vzdelávanie je uskutočňované vo všetkých činnostiach a situáciách, ktoré sa v priebehu dňa vyskytnú, vzájomne vyváženým pomerom spontánnych a riadených aktivít. Majú charakter hry, zábavy a zaujímavých činností pre deti. Špecifickú formu predstavuje didakticky zacielená činnosť, v ktorej pedagóg s dieťaťom napĺňa konkrétne vzdelávacie ciele formou zámerného i spontánneho učenia. Toto učenie je založené na aktívnej účasti dieťaťa,  na zmyslovom vnímaní, zážitkovom a kooperatívnom učení, hrou, spravidla v menšej skupine  či  individuálne. Obmedzujeme učenie odovzdávaním hotových poznatkov a slovných poučení. Všetky tieto činnosti obsahujú prvky hry a tvorivosti. Vzdelávanie prebieha na základe integrovaných blokov. Obsah blokov vychádza zo života detí, je pre ne zmysluplný, zaujímavý a užitočný.

   Dennou súčasťou práce pedagóga je tvorivá improvizácia, resp. pružné a citlivé reagovanie na okamžitú situáciu.

     Deti so špeciálnymi výchovno-vzdelávacími potrebami (deti z Detského domova v Sečovciach) sú vzdelávané podľa individuálnych vzdelávacích plánov, v súlade s ich potrebami.

   U detí s vadami reči uskutočňujeme individuálnu logopedickú starostlivosť. O priebehu individuálnej logopedickej starostlivosti a postupoch uskutočňovania logopedických cvičení informujeme rodičov detí pravidelne, úzko s nimi spolupracujeme.

   Na komplexnej starostlivosti o tieto deti sa podieľajú aj ďalší odborní zamestnanci ŠPPP v Sečovciach, OPPP v Trebišove – logopéd, psychológ, špeciálny pedagóg.

   Individuálne vzdelávacie plány využívame i pri práci s deťmi s odkladom školskej dochádzky.

     Vo vzdelávaní ponúkame i ďalšie aktivity formou rozširujúcej ponuky, ktoré vedú učiteľky našej MŠ (pozri: Aktivity).

 

     Medzi obľúbené formy napĺňajúce zámery vzdelávania patrí množstvo doplnkových akcií ( napr. plavecký výcvik, spoločné akcie rodičov a detí, výlety, besedy, kultúrne akcie, výstavy apod.), ktoré organizujeme  v priebehu celého roka.


 

Copyright © 2006 MŠ Jarná, Sečovce. All rights reserved.

Design © 2006 Lukáš Hirko.